Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: setembre, 2016

On estan els fills?

Imatge
En l’exhortació apostòlica “Amoris Laetitia” en el punt 261 del capítol 7è: “Enfortir l’educació dels fills”, el Papa Francesc ens planteja que “l’obsessió no és educativa i que no es pot tenir un control de totes les situacions per les que podria arribar a passar un fill.”
Anima als pares a generar processos més que a dominar espais: “Si un pare està obsessionat per saber on està el seu fill i per controlar els seus moviments, només buscarà dominar el seu espai. D’aquesta forma no l’educarà, no l’enfortirà, no el prepararà per afrontar desafiaments.”
Si una mal entesa autoritat portés els pares a només controlar, prohibir o castigar, estarien equivocant el veritable sentit de l’autoritat que, per sobre de tot, ha de tenir el sentit positiu per ser guia en l’exploració i descobriment de valors, d’ànim davant el necessari esforç que el procés de maduració requereix, estímul per prendre decisions i promotora del necessari esperit crític.
Com diu el Papa Francesc: “El que interessa sobretot…

Amb qui estan els fills?

Imatge
En l’exhortació apostòlica “Amoris Laetitia” en el punt 260 del capítol 7è: “Enfortir l’educació dels fills”, el Papa Francesc després de dir que la família “necessita plantejar-se a què vol exposar els seus fills”, fa les següents preguntes:
-“qui s'ocupa de donar-los diversió i entreteniment?”
-“qui entra a les seves habitacions a través de les pantalles?”
-“a qui els lliurem perquè els guiïn en el seu temps lliure?”
Davant d’aquestes preguntes faríem les següents consideracions:
-L’afany dels pares per a resoldre el temps lliure dels seus fills porta, a vegades, a recórrer a activitats amb les que es busca més tenir-los ocupats, a que siguin una autèntic complement de la seva formació. S’haurien d’escollir de manera que es conegui les persones responsables d’aquestes activitats i l’ambient que s’hi respira. Això val per classes d’idiomes, música, estudi dirigit, esports, etc.  A vegades, s’haurà de prioritzar el valor formatiu per sobre de l’objectiu propi de l’activitat.
-A través …