dilluns, 15 de setembre de 2014

Virtuts: 15 - Educar l'ordre

         Educar l’ordre.

Per tal que els membres d’una família s’hi trobin bé a la llar, hi ha dos aspectes materials que són importants: l’ordre i la neteja. Estan molt relacionats i podem considerar que la neteja es un aspecte més de l’ordre.

Tindrem present que és una actitud que haurem de desenvolupar en els nostres fills anant, com sempre, per davant amb l’exemple. Una actitud, una virtut, que en facilitarà de moltes altres perquè permet desenvolupar el domini d’un mateix, suposa un cert sentit de sacrifici i obliga a lluitar contra la desídia i la negligència.

L’ordre és una de les virtuts més important per al bon equilibri individual  i per a la bona harmonia de la vida en comú. A la llar i a la feina no es necessiten mares i pares de família, ni treballadors o treballadores, angoixats o angoixades per la manca d’organització i falta d’ordre, sinó persones organitzades i en sentit de l’ordre que siguin més eficaces amb menys esforç i que sàpiguen, també, administrar el temps propi i el dels altres.

dilluns, 1 de setembre de 2014

Pares: 11 - Motius per estudiar

   Motius per estudiar

            Expliquen  d’un personatge que visitava una ciutat del seu país, que en cridar-li l’atenció veure diversos dies seguits un jove tombat sobre la gespa, de li acostà i li va preguntar:
-Tu, no estudies?
El noi va continuar en la seva posició horitzontal i obrint un ull amb dificultat per veure qui li parlava, contestà:
-No, per què haig de fer-ho?
L’il·lustre senyor li digué:
-Per ingressar més endavant a la universitat.
-Per què?- va a tornar a dir el jove.
-Per obtenir un títol.
-Per què – va insistir indolentment el noi.
-Per poder treballar.
-Per què?
-Per poder guanyar diners.
-Per què?
El personatge, perplex i una mica nerviós davant la reiterativa pregunta del noi, va respondre:
-Doncs,... per poder comprar-te una casa... i moltes coses més.
-Per què? – insistí de nou.
-Perquè en la teva vellesa poder gaudir del que tens i descansar.
El jove adolescent, sense mirar el seu interlocutor, va contestar donant-li l’esquena i sense perdre l’horitzontalitat.
-Doncs,... és precisament el que estic fent ara, descansar.